lidafx15gazetelerbiberhapınoraseosaat
lida fx15 gazeteler biber hapı noraseo saat

Mağaza ve İnternet Satış Fiyatları Arasındaki Fark Neden Kaynaklıdır?

Mağaza ve İnternet Satış Fiyatları Arasındaki Fark Neden Kaynaklıdır?
Mağaza ve İnternet Satış Fiyatları Arasındaki Fark Neden Kaynaklıdır? 
Özellikle İnternetten Alışveriş noktasında belli bir seviyeye gelmiş olanların Teknoloji Mağazaları ile pek çalışmadığını biliyoruz. Peki, bir teknoloji mağazası %30 – %40 – %50 indirim yapar mı?

Şimdi her şeyi ortaya dökelim ve yolumuzu ona göre çizelim.

Hemen hemen her hafta sonu ismini hepimizin bildiği Teknoloji Mağazaları %25 – %30 hatta %50’ye varan indirimler yapıyor. Ama her ne kadar oranlar değişse de fiyatlarda pek değişiklik olmuyor.

Öncelikle şunu açıklığa kavuşturalım. Bir mağaza tüm ürünlerinde %30 indirim yapabiliyorsa ve bunu gerçekten yapıyorsa o zaman o mağaza ikinci hafta kapalı konuma geçer. Çünkü Teknoloji Sektöründe %30 gibi bir kar oranı yoktur.

Örneğin TV sektöründe Samsung, LG, Panasonic, Philips, Sony, Sharp, Sunny gibi birçok yabancı firma ülkemizdeki sektörde önemli bir konumda. Bu firmaların satışa sundukları modellerde ise genelde firmalara kalan kar oranları %10 – %15 civarında.

Firmalar aslında TV sektöründe genelde satıştan değil de ürünler yanında gelen hediyelerden kazanırlar. O sebeple de Pahalı Model veya Satılmayan Modeller daha fazla satılmak istenir. Çünkü o modeller daha fazla hediye getirir ve firmaya kar olarak döner.

Küçük bir hesaplama yaparsak.

A firması 1000 TL’den 10.000 adet alım yapsa. Fiyat olarak da 1150 TL fiyatlandırma ile satışa çıksa. Her modelde 150 TL kar edecektir. Bu noktada kargoda haşatı çıkan, çalınan, kaybolan veya farklı sorunlar sebebiyle satışa çıkamayan 50 TV olsa kar bir anda eriyecektir. Mağazalarda çalışan personellerin maaşı, kira, elektrik, su, doğalgaz, internet, klima vs. derken bu maliyetler katlanarak artacaktır. Birde ekstra indirimler vs. derken.

Gördüğünüz gibi aslında birçok sektörde çok büyük uçurumları bulunan Kar Oranlarının elektronik sektöründe oldukça düşük bir makasa sahip olduğunu hesaplayabiliriz.

Ama misal Beyaz Eşya sektöründe, Aksesuar sektöründe, Küçük Ev Aletleri sektöründe bu makas biraz daha geniştir ve aslında Teknoloji Mağazaları bu satışlardan kazanç elde ederler.

Bu sebeple Tüm Ürünlerde %30 indirim demek normal satışın üzrinden %30 yapılacak demek değildir.

Bazı ürünlerde bu %30 indirim ciddi anlamda görülse de genelde bu fiyatlandırmalar normalin altında ancak gerçekten %30 değerinde olmayacaktır.

Mağaza ve İnternet Satış Fiyatları Arasındaki Fark Neden Kaynaklıdır?

Mağaza ve İnternet Satış Fiyatları Arasındaki Fark Neden Kaynaklıdır?

İnternet Fiyatları Daha Uygun

 

Birçok firmanın web sayfasından satışı daha uygun olabiliyor. Bunun yanında pazarda kendisini ispatlamış Web Satış Mağazaları da mevcut. Ve bunların da fiyatları birçok teknoloji mağazasından daha uygun.

Peki, bunun sebebi ne olabilir.

Bu tarz firmaların giderleri çok azdır. Bir sanal pos, güzel bir tasarım ve yavaş yavaş büyüyen bir iş hacmi. Buna bağlı olarak birkaç reklam vs.

Ne kira gideri, ne mağaza derdi, ne depo telaş vardır. 100 metrekare alandan Tüm Türkiye’ye satış yapmak, ürün tedarik etmek ve adresine göndermek mümkündür. Bunun için de bir ısıtıcı, internet 5-10 çalışan ve çay kahve servisi yapan birisinin olması yeterlidir.

Yani bu tarz Web Satışların uygun olması elbette ki maliyetlerin Minimum Seviyede olmasından kaynaklıdır.

 

Spot ve Replika Ürün Pazarına Dikkat

 

Birçok sabit veya internet merkezli satış noktası üzerinden Spot Ürün veya Replika Ürün satışı yapılıyor ve bu ürünlerin fiyatları oldukça uygun tutularak kullanıcı çekilebiliyor.

Misal 1299 TL’den satılan XXX Markasının XXX modeli bu güne özel sadece 199 TL’de demek o ürünün aynı ürün olmadığını direkt olarak söylemektir. Ancak ülkemizde bu tarz satışlar son dönemde patlama yapmış durumda.

Aynı zamanda YYY firmasının Türkiye ofisi bir ürünü getirirken, XXX firmasının Hong-Kong’dan alarak ülkemize daha uygun fiyattan soktuğu ürünü almakta tehlikeli bir alışveriş halini alabilir.

Bu sebeple belki elden aldığını bir üründe pek sorun yaşamasanız bile İnternet üzerinden aldığınız bir üründe bu tarz sorun yaşama ihtimaliniz her zaman vardır.

Buna da dikkat etmeniz de fayda var.

 
Mağaza ve İnternet Satış Fiyatları Arasındaki Fark Neden Kaynaklıdır? 

Yorum Yok to “Mağaza ve İnternet Satış Fiyatları Arasındaki Fark Neden Kaynaklıdır?”

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: