lidafx15gazetelerbiberhapınoraseosaat
lida fx15 gazeteler biber hapı noraseo saat

Bu Yıl 1. Öğretim Öğrencilerinden Harç Ücreti Alınabilir

Bu Yıl 1. Öğretim Öğrencilerinden Harç Ücreti Alınabilir
Bu Yıl 1. Öğretim Öğrencilerinden Harç Ücreti Alınabilir 
 

Geçtiğimiz yıl Bakanlar Kurulu kararı ile 1. Öğretim Öğrencilerinden alınmayan Harç Paraları bu sene geri gelebilir. Çünkü alınan karar sadece 2012 / 2013 Eğitim ve Öğretim dönemi için geçerli idi…

Geçen yıl Bakanlar Kurulu Kararı ile kaldırılan ve yüz binlerce üniversite öğrencisini memnun eden harç parası uygulamasının bu yıl sürüp sürmeyeceği bilinmiyor. Yeni kayıt yaptıracak öğrenciler ile eski öğrenciler bu yıl uygulamanın devam etmeyeceği endişesini taşıyor…

Konu ile ilgili Milli Gazete’de yayınlanan Ahmet Açıkay imzalı haberde şu bilgilere yer veriliyor:

Türkiye’de 170 üniversitede öğrenim gören milyonlarca öğrenciyi zor günler bekliyor. Her yıl öğrencilerden alınan harç parası geçen yıl Bakanlar Kurulu Kararı ile alınmamıştı. Bu uygulama öğrencileri ve ailelerini sevindirirken, üniversitelere ödenecek olan harç paralarını devlet kendi ödemişti. Ancak geçen yıl devletin öğrencilere yaptığı bu jest bu yıl geçerli değil. Çünkü geçen yıl alınan Bakanlar Kurulu kararı sadece 2012-2013 eğitim ve öğretim yılını kapsıyordu.

Bu Yıl 1. Öğretim Öğrencilerinden Harç Ücreti Alınabilir

4 Milyon öğrenciyi telaş sardı

Bu yıl 670 bin yeni öğrencinin kayıt yaptıracağı üniversitelerin ikinci, üçüncü ve son sınıflarında yaklaşık 4 milyon öğrenci eğitim görüyor. Geçen yıl harç parasını devletin ödemesi ile bir nebzede olsa rahat nefes alan ara sınıf öğrencileri bu yıl ne yapacağını ise bilmiyor. Uygulamanın devam edip, etmeyeceği ile ilgili kesin bir bilginin olmayışı öğrencileri şimdiden telaşlandırdı. Yüksek harç paralarını nasıl temin edeceğini düşünen öğrenciler uygulamanın sürekli hale getirilmesini bekliyor.

 Yeni kazanan 670 bin öğrenci de şokta 

Bu yıl üniversitelere yerleşen 670 binin üzerindeki öğrenci de aynı şoku yaşıyor. Üniversitelerin eylül ayında yapacağı kayıtlar öncesi öğrenciler nasıl bir yol izleyeceğini hala bilmiyor.

Yerleştikleri üniversitelerin internet sayfalarını takip eden birçok öğrenci, harç uygulaması ile ilgili farklı bilgilerle karşılaşıyor. Bazı üniversiteler ise geçen yıl devlet tarafından ödenen harç parasının bu yıl uygulanmayacağını ve şimdiden öğrencilerden harç parası ile ilgili taleplerde bulunuyor.

 Üniversitelerin de kafası karışık 

Üniversite yönetimlerinin de bu konuda kafası karışık. Geçen yıl yapılan uygulamanın bu yıl nasıl yapılacağını bilmeyen üniversiteler, yeni öğrencilere yaptıkları açıklamalarda harç parası ile ilgili bir muammanın olduğunu belirtiyor.

Yeni kazanan öğrencilere bu konuda duyuru yapan üniversiteler eğer yeni bir düzenleme gelmezse harç paralarını tahsil etmeyi planlıyor.

Türkiye’nin en köklü üniversitelerinden olan Ankara Üniversitesi bu yıl yeni kayıt olacak öğrenciler için yaptığı duyuru da konunun netleşmediğini duyurdu.

Üniversite yeni öğrencilerin kayıt kılavuzunda harçlar bölümünde şu ifadeleri kullandı:“2012-2013 Eğitim-Öğretim yılı için Bakanlar Kurul Kararı gereği örgün birinci öğretim programlarına kayıt yaptıran öğrenciler katkı payı ödememişlerdir. 2013-2014 Eğitim-Öğretim Yılı için Bakanlar Kurulu kararı henüz yayınlanmadığından katkı payı ödemeleri için üniversitemizin web sayfasından yapılacak duyuruları takip ediniz”

 

Harç Ücretleri Bakanlar Kurulu Kararı

Milli Gazete 
Bu Yıl 1. Öğretim Öğrencilerinden Harç Ücreti Alınabilir 

Yorum Yok to “Bu Yıl 1. Öğretim Öğrencilerinden Harç Ücreti Alınabilir”

Bir Cevap Yazın

